Przygody językowe „Emi i i Gracji” to trzecia, po Podwórku „Emi i Gracji” i Podróżach „Emi i Gracji”, część unikatowego projektu edukacyjnego dla dzieci polonijnych „Emi i Gracja” realizowanego w formie hybrydowej (online i offline), co stanowi kluczowy aspekt podejmowanych aktywności w warunkach emigracyjnych, które to warunkują efektywność i zakres realizacji projektu. Innowacyjny projekt „Emi & Gracji” podobnie jak wszystkie projekty edukacyjne posiada swoje podstawowe fazy: przygotowanie projektu i jego planowanie, wykonanie projektu i jego realizacja, prezentacja i ewaluacja projektu.
Przygody językowe „Emi i i Gracji” kolejna odsłona projektu ukierunkowana na zagadnienia językowe zachowaniem uwagi na wiek i znajomość językową dzieci: ciekawostki języka polskiego, pisownia i orografia, rozumienie słów, synonimy, treningi językowe. Od osób koordynujących projekt edukacyjny wymaga się „predyspozycji profesjonalno-osobowościowych: twórczej wyobraźni pedagogicznej, wiedzy interdyscyplinarnej, wiedzy z zakresu dydaktyki pracy grupowej oraz procesów wewnątrzgrupowych”.